Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#1988] Stavanger emigranter og visse forkortelser

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Det blir vist til den databasen ca. 1825-1970 som er laget på grunnlag av registerkort for emigranter fra Rogaland. Emigrantprotokollene for Stavanger gikk tapt i brann i 1929, og bortsett fra de kopiene som var sendt inn til Statistisk Sentralbyrå 1903-1928, er materialet såvidt jeg vet fullstendig tapt. For å samle mest mulig opplysninger om emigrantene fra Rogaland har man møysommelig gått gjennom en mengde kilder, trykte bøker, gravsteiner osv. for å få en best mulig oversikt over emigrantene fra Rogaland. Jeg vil tro "se kort" betyr at det på registerkortet er flere opplysninger enn det som er kommet med i basen.SA kan godt stå for Statsarkivet (i Stavanger).Jeg finner ikke 17774 Tønnes Olsen, og skulle hatt referanse til hvor han er registrert.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.