Gå til innhold
Arkivverket

[#1998] Skifteregister Sunnhordland.


Gjest Geir K. Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir K. Eide

Jeg leter etter dødsdato/år til Elias Andersen Fjelland f.1767 i Fjellberg og kona Kristi Olsdatter f. 1775 på Tjelflot i Skånevik p.g.Jeg kan ikke finne disse død i kirkeboken for Fjellberg.Der mangler det forøvrig innføring av døde for 1809 .Det året jeg antar at iallfall Elias er død.(Har også sjekket kb for Skånevik.)Bygdeboken Kvinnherrad V som dekker området mener Elias var i live i 1832 .Det har jeg litt for mange indikasjoner på er feil.Da lurte jeg på om en av dere alltid hjelpsomme på SAB/DA, ved anledning, kan hjelpe meg med et oppslag i skifteprotokollen for Skånevik tinglag .I skifteregister for Sunnhordland er både Elias Andersen Fjelland og Kristi Olsdtr. Fjelland nevnt under Protokoll Aa 12 1804-15 side 490b . Jeg er kun interessert i dødsdatoene/ år.mvh Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Registreringen ble holdt 28. februar 1810, og det står at begge ektefellene var "for nogen Tid siden ved Døden afgangne". Dødsfall er ikke registrert i kirkebok for Fjelberg 1809.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K. Eide

Tusen takk for raskt svar,Yngve Nedrebø.Det var som jeg har antatt at begge er døde i 1809.Siden det finnes innføringer av døde i kb for både 1808 og 1810, får jeg slå meg til ro med det. mvh Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.