Gå til innhold
Arkivverket
Gjest

[#2007] Finner ikke min familie.....

Recommended Posts

Gjest

HeiJeg sliter med å finne mine oldeforeldre i folketellingen 1900 i Skien. Deres navn er Sofus og Jenny Andersen, og jeg vet jo at de levde på 1900 tallet men det virker som om de er utelukket i folketellingen. Er ikke alle som levde i skien da inkludert i folketellingen? Kan noen hjelpe meg?Angelica Hermansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Hvis du klikker på lenken Manglar i teljinga (http://digitalarkivet.uib.no/1900/mangler1900.htm) som du finner på framsiden til 1900-tellingen, vil du kunne lese at Skien er ikke komplett: "Skien kjøpstad i Telemark (93 huslister fra krets 1-29 + hele krets 30-35, ca 3000 hjemmehørende personer)"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Vet du når de ble født, evt. om de var gift i 1900? Og er du sikker på at de bodde i selve Skien og ikke i en av bygdene i nærheten?Det er en Sofus Andersen i Eidanger i 1900 (f. 1886).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.