Gå til innhold
Arkivverket

[#2200] Militære ruller for Trondheim/Trøndelag


Gjest Per Bragstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Bragstad

Landsoldat Mads Jakobsen Vold ble viet i Domkirken 1807.Ved de påfølgende barns dåp blir han titulert landsoldat, senere musketer. Jeg vet ikke hvor han kom fra, muligens er han den Mads Jakobsen Vold som i 1801 er tjenestekar på Nedre Steene i Strinda, 21 år gl. Kanskje kan jeg finne ut noe i de militære ruller fra denne tiden, men hvor finner jeg disse? Håper noen kan hjelpe meg. Vennlig hilsen Per Bragstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Sandberg

Militærruller for Trøndelag finner du på Statsarkivet i Trondheim, militærrullene er plassert på avlastningsdepot, slik at det tar en til tre dager fra du bestiller boken på lesesalen på hovedavdelingen til du får se papirene på lesesalen, slik at du må ha litt god tid og tålmodighet. Det finnes litt militærsaker i Trondheim Magistrat, som også befinner seg på avlastningsavdelingen. Katalogen for militærrullene befinner seg på lesesalen på hovedavdelingen. Vil ellers advare mot at militærrullene ofte er uoversiktelige, men selvfølgelig ingen regel uten unntak Lykke til, MVH Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.