Gå til innhold
Arkivverket

[#2232] Elvine Anette fra Svelvig


Gjest Johnny Nord
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Nord

Søker etter Elvine Anette f.1868 i Svelvig. Står oppført i folketellinga i 1900 i Kristiania. Har ingen tilgang til opplysningar om personer født i Svelvig. Kan nokon hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Ved bruk av RDH base, og søk på Elvine - fødested Svelvig, kommer det opp for folketelling 1875 en Elvine Nilsen,født 1856. Bosatt i Akersgt. i Kristiania, som tjenestejente, ugift. I dette tilfelle samsvarer ikke fødselsdatoene, (du oppgir 1868), men det er et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Nord

Takk for tipset. Men har søkt mange ganger på RDH base uten resultat. Det er nok feil Elvine du viser til. Har sett denne personen tidligere. Kirkebøker for Svelvik, er nok rette basen, men kor finn eg desse? Hilsen Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Gjennom ditt nærmeste bibliotek kan du låne kirkebøkene for Svelvik eller Strøm på mikrofilm for det aktuelle tidsrom. (De fleste biblitekene har betrakterapparater for mikrofilm). Selv om Svelvik formelt tilhører Vestfold, mener jeg at jeg har sett filmene for Svelvik/Strøm på bibliteket i Drammen. Hvis du bor slik til kan du jo bevilge deg en dag på bibliteket, da har du tilgang til alle aktuelle filmer samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Nord

Takk for tipset. Kjenner til filmane, men av erfaring tar det lang tid før desse kjem, mange i lånekø. Men har nå bestillt dei aktuelle filmar.Hadde håpa at nokon kjende til navnet Elvine Anette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.