Gå til innhold
Arkivverket

[#2301] Svensk HOLMBERG ble norsk


Gjest Jan Tiller  Australia
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tiller  Australia

Jeg soeker informasjon om familienavnet Holmberg Johan Holmberg f. 1722 i Uppsala Sv. dro til Norge sammen med sin soenn Ole (Oluf/Olof) f.1754 i Oerebro Sv. Johan Holmberg var garvermester i Trondheim , var gift 3 ganger og fikk tilsammen 4 barn. Hans foerste hustru er ukjent, men i 1757 giftet han seg med Olava Margrethe Hansen Meyer. Hun doede i 1763 45 aar gammel(hun var enke etter Christian Wind ) Hustru no.3 var Cicilie Gino, f.1718 d. 1798 Johan Holmberg doede i 1791 Hans foerste soenn Oluf, arbeidet som skomaker i Trondheim og avla sin borgerskapsed i Trondheim 14.2.1785. Han var gift 2 ganger. Foerst i 1787 med Berit Ingebrigtsdatter Wang f. 1759 d. i barselseng 1800. I 1807 giftet han seg paa nytt med Berit Fredriksen Wang (f. Oyen) f. 1767 d. 1836.(Hun var enke etter Jonas Jensen Wang) Oluf Holmberg etterlot seg ialt 10 barn, 8 i sitt foerste ekteskap og 2 i sitt andre Familietreet videre blir ganske omfattende med 10/6/9/12 barn i derpaafoelgende generasjoner. Hvem vet noe om mine Svensk-Norske Holmberg? Finnes det noen som har kjennskap til Meyer/Gino/Wang ? Hvem vet noe om norske Holmberg med svenske forfedre? Hvem kan sette meg paa rett spor????? Jan Tiller P.O.Box 809, Caloundra Qld 4551 Australia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.