Gå til innhold
Arkivverket

[#2309] Kirsten Marie Nilsdatter ca 1780-1876


Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei,Jeg lurer på om noen vet noe om hvem foreldrene til Kirsten Marie Nilsdatter er. Hun er født i Bud pr.gjeld i Romsdal. I 1811 gifter hun seg med Daniel Larsen Sørmeland fra Osen i S-T. Hun dør 20.01.1876 på Sørmælan. Det jeg har funne om henne har jeg fra boken Bjørnørfolket og kirkebøkene fra Bjørnør. Jeg vet ikke når hun flyttet fra Bud, eller om hun flytte alene eller sammen med familien. MVH Stein om kring 1800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

På gården Selnes i Aafjord i S-T finnes ihvertfall en Kirsten Nilsdatter (17) passer aldersmessig i 1801. Hennes foreldre er oppgitt i 1801 så det skulle være mulig å finne ut om det dreier seg om riktig person ved å sjekke mot det du kan finne i kirkebøkene om dåp og giftemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Kirsten Nilsdatter Selnes f 1783, ble konfirmert 1803 og døde 1805. (Åfjord og Jøssund gårdshistorie, bind II, s 361). Det er altså ikke henne som ble gift med Daniel Sørmelan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.