Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tone Steen Hansen

[#2319] Hans Simensen -- Hedmark

Recommended Posts

Gjest Tone Steen Hansen

Søker etter informasjon om Hans Simensen, trolig fra Furnes i Hedmark. Han var smed og fikk et barn med syersken og vaskedamen Lovise Andersen, født 1851.Barnet (som er min oldefar) heter Arnt Hansen, født 1881 i Furnes. Han jobbet på melkefabrikken på Storhamar og bodde sammen med sin hustu, Hanna Hansen (f. 1881) i en av melkefabrikkens arbeiderbolig (Vistli).Opplysningene har jeg fått fra folketellingen 1900, men finner ikke spor etter dem i bygdebøkene. All informasjon om foreldre til de nevnte personene og annen informasjon om personene , taes imot med stor takk.MVH, Tone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Smed Hans Simensen finner du på Murstad gård i Furnes i FT1900. (NB! I FT1865 lå Murstad under Vang). Fødselsåret er oppgitt til 1857, men jeg har ikke funnet noen Hans Simensen på 8-10 år i Vang i 1865. Det finnes imidlertid en på 19 år som tjenestedreng på en annen gård, så man kan lure om fødselår 1857 er feil? Oldefaren din og husbonden på Murstad i 1900 het det samme, så jeg sitter med en sterk følelse av at Hans Simensen også hører hjemme der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tone Steen Hansen

Takk for informasjonen som du gav meg. Dette har gitt meg gode ledetråder i min videre leting. Takk.MVH, Tone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.