Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#2320] Premier løytnant Munch - Ringebu

Recommended Posts

Gjest Tone Steen Hansen

Søker etter mer informasjon om far og sønn Munch.Far: Hans Munch, født ca. 1699. Han var premier løytnant v/ 2. Oplandske NIR's (Nasjonale Infanteriregiments Ringebuske) Østre Hall. Dalske Kompani fra 1738 til han tok avskjed i 1762.Sønn: Jesper Munch, født ca. 1740. Han var, som sin far, premier løytnant, men v/ 1. Oplandske NIR's Kompani i 1773- 89. Men det står også skrevet at han tok avskjed i 1807. Jesper fikk et uekte barn med Mari Torgersdtr. Holet i ca. 1779. Barnet het Torger Jespersen Hougen og ble ihvertfall døpt 20.11.1779. Man tror at han bodde på Wesstad i 1801, mens Jesper Munch står oppført på Fron, Branderud på samme tidspunkt.Dersom noen har mer kunnskaper om disse menneskene og slekten videre, så hadde det vært veldig hyggelig.MVH, Tone

• 4 uker senere...
Gjest Halvor Aaby

Jeg har lagd oversikt over etterkommerne etter Torger Jespersen som bodde på plassen Bjørgemoen i Ringebu. Men da denne oversikta er ganske omfattende, ønsker jeg å sende den via E-mail eller brev. Jeg trenger derfor adressa di, Tone. Adressa mi: Halvor Aaby, Øvermovn. 22, 2630 Ringebu, E-mail: halvor.aaby@ol.telia.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.