Gå til innhold
Arkivverket

[#2350] Anshelm William Kämpe, f. ca. 1870-1890 i Sverige


Gjest Geir Olav Øien
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Olav Øien

Jeg leter etter informasjon om min oldefar Anshelm William Kämpe, f. ca. 1870-1890 i Sverige.Han kom til Melhus, Norge og fikk min mormor Ellinor Kämpe, f. 1918 med Ane Marte Eggen (senere Øien).Dette er omtrent det jeg har fått vite om Anshelm.Det hadde vært hyggelig om det er andre som har vært borte i denne mannen i sin granskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Jeg har ikke kommet bort i din oldefar. Men et godt sted å begynne er å finne han registrert som innflytter i kirkeboken. Jeg har selv en oldefar som kom fra Sverige, og fant god informasjon i kirkeboken.Navnet Kämpe , har han sikkert tatt fra den gangen han var i det militæret der borte. Det var mange som tok navnene : Swærd, Strid m.v. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Sigbert Fryxell

Jag har funnit en Anshelm William på Cd-skivan Sveriges befolkning 1890, kanske den du letar efter. Post 1834222 Anshelm William f. 1889 i Ängelholm (Kristianstads län, Skåne) s. Pojke, barn i familjen Qvarteret Lärkan Ängelholm (Kristianstads län, Skåne) Födelseort i källan: EngelholmsFar Sven Peter Persson f 1859 Mor Justina Salomonsson f 1863 Barn Anshelm William f 1889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Geir Olav Øien

Har funnet litt mer informasjon om Anshelm William, men har fortsatt problemer med å finne ut noe nytt og hjelpende.Har funnet han som far til Elinor i fødselsregisteret til Bakklandet (Bakke), 10. august 1918. Får informasjon om at han kommer fra Sverige og er født i 1892, samt at han bor på Ranheim.Kikket derfor en del i kirkebøkene for Ranheim, for å se om jeg kunne finne flere barn/giftemål osv. Hadde en heldig observasjon i kirkeboken for Ranheim 1922-1940, under døpte.Den 6. juli 1924 står Anshelm oppført som far til Eva Linea, født 17.april 1924. Mor til Eva Linea er hustru Petra Sofie Josefine, f. Johansen. Hun er født i 1893. Dermed vet jeg at Anshelm vart gift etter sitt korte forhold til min oldemor. Men... jeg har gått gjennom alle kirkebøkene for Sør-Trøndelag og en god del av Nord-Trøndelag uten å finne giftermålet til Anshelm William og Petra Sofie Josefine.Kanskje noen kjenner igjen disse navnene og kan hjelpe meg litt mer på vei?En annen vinkling har min tante kommet med. Hun mener å huske at min mormor, Elinor, var i Kristiansund og besøkte en onkel. Det er Kämpe-slekt i Kristiansund, opprinnelig fra Fjällbacka i Sverige, disse har jeg vært i kontakt med. De kan ikke huske min mormor, men et par av navnene er likt både fra min tante og de i Kristiansund, bl.a. en Charles Kämpe.Håper at disse nye opplysningene kan føre til ny informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Björn Kämpe

Hej Geir Olav! Du kanske har hittat personen redan, men jag skickar ändå detta! Det finns en William Anselm f 1892 16/9 i Stadsdelen Finland 16 i Helsingborg Stadsförsamling, Malmöhus län i Sverige. Hans mor är Pigan Johanna Nilsson f 1869 1/6 och sonen är oäkta. Någon far nämns inte. Johanna Nilsson har sedan tidigare en oä son och får efter William tre oä döttrar. Detta kan ju vara ett spår att följa vidare! Hälsningar, Björn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Her er familien fra innlegg 5 i 1900 tellingen:Register: Folkräkning 1900 (Malmöhus län)Post 1 av 1 Tillbaka till träfflista - Ny sökning Om personen Namn: William Anshelm Hemförsamling: Raus Hemort: Raus Nr. 3 Planteringen. Kontrakt: Luggude Län: Malmöhus Födelseår: 1892 Födelseförsamling: Helsingborg Malmöhus län Civilstånd: Ogift (O) Kön: Man Familjeställning: oä. s. Famstkod: Barn (B) Familj nr: 1 Sida: 40 Rad: 18 Visa källa Visa källaLägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Johanna Nilsson, f. 1869 i Tryde Kristianstads län, Arbetspiga Emil Arnold, f. 1890 i Helsingborg Malmöhus län William Anshelm, f. 1892 i Helsingborg Malmöhus län Selma Emilia, f. 1895 i Helsingborg Malmöhus län Nanny Helena, f. 1897 i Helsingborg Malmöhus län Ellen Alexaderina, f. 1900 i Raus Malmöhus länOm det er rett familie kan du se om det er noe å finne på ddss.nuHilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn Kämpe

Hej igen! Jag ser nu att denne William Anselm dör ogift 1961 13/11 på S. Stenbocksg. 89 i Helsingborg och att hans mor dör samma år 1961 30/1 på Smålandsg. 32 i Helsingborg, även hon ogift. Enligt min mening är det tveksamt om det är denne person du är ute efter, men det borde nog granskas! Björn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.