Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#2360] Edvard Grieg's forfedre

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei,Jeg lurer på om det er skrevet eller gjort noe forskning på Edvard Griegs aner. Da jeg søkte i etterslekten til en av mine forfedre kom jeg over Grieg navnet og etterhvert Edvard Grieg. En av Edvard Griegs oldefedre var : Jens Andersen Kierumgaard som døpt 26 des 1709 i Nykirken - begravet 27 mars 1761 i Domkirken. Consumpsjonsskriver og kjøpmand.Jeg har i lengre tid interessert meg for Kierumgaard slekten i Norge og i Danmark/Assens.Noen som vet noe mer om Jens Andersen Kierumgaard og Edvard Griegs forfedre så hører jeg gjerne fra dere.MVH Stein

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/88318-2360-edvard-griegs-forfedre/
Del på andre sider

Gjest Stein Johannessen

Takk for responsen. Når det gjelder boken om Christi familien, er dette boken det vises til: Christie, Werner Hosewinckel : Genealogiske optegnelser om slægten Christie i Norge 1650-1890 og med den forbundne slægter (utg. 1909) MVH Stein Johannessen - steinjoh@online.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.