Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

[#2694] Gården Rægedahl

Recommended Posts

Jeg finner under viede i Manger ei brur som har oppført Rægedahl som bruds gard, men jeg kan ikke se hverken i 1865 eller 1900 folketellingen at der finnes noen gård ved det navnet i Manger. Noen som vet hvor hun kan komme fra? De ble viet i 1792 så kanskje gården heter noe annet i 1865 folketellingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Et spontansøk i FT1801 synes å gi to muligheter dersom brura kom et annet sted fra enn Manger:1) Regedahl i Rogaland ("Soggendahl" ved Flekkefjord).2) Rekdahl i Møre&Romsdal (Hjørrundfjord alt. Vestnes).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet blir da hvor vanlig det var å flytte på seg, for her vil jo avstanden være noe stor, men alt er jo kyststrøk, så kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stein N. Wisted

Har du navn og alder på brura, så kan jeg sjekke i mine papirer når det gjelder gården Regedal (Store og Lille) i Sokndal (Soggendahl ved Fleckefiord).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.