Gå til innhold
Arkivverket

[#2760] Utvandret til USA - Hvor?


Gjest Rolf Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Aas

En av min oldefars brødre, Anders Ingebrethsen Aas, utvandret med båt fra Kristiandsand den 2909 1905. Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få vite hvor han havnet?M.V.HRolf Aas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Tønnesen  tonnesen@usa.net

Et ad de bedste links-oversigt til USA og hele verden er: www.cyndilist.com Den har hjulpet mig med fine resultater mvh Bent Tønnesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Rolf; er vi slektninger?Min oldefar var Ingebret Johnsen Aas (1890-1984), sønn av John Ingebretsen Aas (1856-1949), sønn av Ingebret Halvorsen Aas/Dyrkoll (1828-?). Han hadde en sønn; Anders Ingebretsen (Aas), født 13. januar 1859). Dersom dette er samme mann, blir jeg glad hvis du tar kontakt. Min e-post adresse er:khus@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Av innlegg lenger nede, der du etterlyser Rønnik Jonsen, er det jo ikke lenger tvil om at vi er slektninger; du er nærmere bestemt firemenning av min mor. Og jeg ser at e-post adressen ble feil; riktig er:khuns@online.noFor øvrig kan jeg ikke svare deg på hvor Rønnik er fra, men dette med Sauherad har jeg også hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaare Bye

A good source in USA is the Social security daeth index from 1940-1999 try www.ancester.com or www.familysearch.org Kaare Bye kbye@allwest.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ruth Marie Sylte

You might want to be aware of the Norwegian-American Bygdelagenes Fellesraad. The Bygdelagenes Fellesraad is made up of the organizations of emigrant descendants from particular areas of Norway who are now living in North America. Each lag seeks to preserve and strengthen bonds with its home district or community-of-origin in Norway, much of it through genealogical research.The NABF has a web page with all the lag listed at: http://www.hfaa.org/bygdelag/ The site also includes some helpful links to other sites related to Norwegian-American genealogy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.