Gå til innhold
Arkivverket

[#2786] Petter Holmberg, Trondheim, 1761


Gjest Jan Tiller
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tiller

I Ft fra 1801 er oppfoert en Petter Holmberg , bosatt i Trondheim i Gaubechveiten 4 . Han er foedt i 1761 og er gift med Anna Olsdatter (1759). De har 3 barn, Petter Olaus (1791), Eiland (1793) og Anna Cathrina Holmberg (1799). Kan noen fortelle meg hvem som var Petter`s foreldre ? Jeg har en sterk misstanke om at han er soenn av Johan Holmberg (1722) og Olava Meyer (1718). De hadde 3 ( 4 ?) barn, Johan Christian (1758), Ingeborg Kristine (1760) og Olava Margrethe (1763) I Hornemanns Stamtavler staar oppfoert barn nummer 4 "Peter Petersen Holmberg ( Holm-berget )" doept paa Frosta i 1764, men jeg tror ikke at han er den riktige Peter / Petter i familietreet da han er foedt i 1763.( samme aar som Olava Margrethe ) og har etternavnet Petersen. Petter Holmberg fra Trondheim passer inn med sin foedselsdato i 1761, men hvordan faa det bekreftet ? Kan noen slaa opp i kirkeboekene for Trondheim for meg ? Jan Tiller, Australia --------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jan Tiller

Beklager å måtte "snike " i köen, men jeg mååååå ha hjelp her ! Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan finne svar på dette ? Hvor kan jeg lete over nettet ? Alle" hint" mottas med takk ! Det finnes en gård på Frosta i 1865 med navnet Holmberget, med Peter Petersen f. 1819 som eier, hans Far/FarFar ? var muligens den som nevnes i Hornemanns Stamtavler som "" Peter Petersen Holmberg, f.1763, Höker,d.11.12.1830, 67 aar gammel"" (( Etternavnet "Petersen" i Peter Holmberg`s navn er tilföyet med blyant på et (senere?) tidspunkt i Hornemanns Stamtavler, av Hornemann ?)) men jeg tror fortsatt IKKE han er min Holmberg, eller er han ? Hvor kommer i så fall navnet Petersen ifra ??? Jeg trenger virkelig HJEELP !! Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.