Gå til innhold
Arkivverket

[#2879] Spydlaug i Rakkestad


Gjest Eva Lillian Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Lillian Vedahl

Er det noen som kjenner til foreldrene andre aner til Johan Martin Syversen f. 1851 i Rakkestad. I 1900 bodde Johan Martin på Spydlaug i Rakkestad og var gift for 2. gang. jeg er også interessert i alt om hans første kone Kirsti Josefine Georgine ? Kirsti og Johan Martin giftet seg 20.11. 1885, men Kirsti døde tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

FT1865 for Rakkestad viser han også bodde på Spydlaug som 15-åring sammen med søsken og moren som da var enke.Jeg fant vielse for foreldrene i IGI: Anne Elisabeth Andersdatter og Syver Andersen giftet seg 25 April 1849.Når det gjelder Johan Martins først kone: Har du noen opplysninger om når og hvor hun ble født, alt . fornavnet på hennes far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Lillian Vedahl

Mange tusen takk for svaret ditt Kjell. Når det gjelder Johan Martins første kone har jeg ikke noe annet et det navnet jeg har oppgitt og når hun giftet seg. Kanskje hun er født i Rakkestad eller en nabokommune? Har du noen forslag om hvordan jeg skal finne henne? Dette er i slekten til min mann og ingen der kjente til denne Kirsti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Lillian Vedahl

Et spørsmål til. Hvordan fant du Spydlaug på 1865 tellingen. Jeg fant bare en Spydlaug i Rakkestad, og der fant jeg ingen Johan Martin eller Anne Elisabeth. Kan du fortelle meg hva du søkte på?Med vennlig hilsen Eva Lillian Vedahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

"Kirkeboken, min gode Watson. Kirkeboken!".Hvis du ikke allerede har sjekket den lokale kirkeboka på mikrofilm, er det det første stedet jeg ville undersøkt, både mhp. vielsen i 1885 og litt senere, dødsfall/begravelse for den første kona.Det er godt mulig at du vil finne både alder, farens navn og fødested under innføringen av ekteskapet. Hvis hun ikke var fra Rakkestad, er det en mulighet for at de giftet seg på hennes hjemsted slik at du ikke finnes noe. Under innføringen av hennes dødfall/begravelse bør det det imidlertid være mulig å finne noe om alder og/eller fødested (Jeg forutsetter da at ihvertfall det har skjedd lokalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Grimstad

Hei!Hvis du har slekt fra Rakkestad fra før 1815, så skal du vite at alle kirkebøker er skrevet ned for hånd - en fantastisk jobb utført av sanne ildsjeler. De er tilgjengelige i "Underhuset" i Rakkestad, dvs. i kjelleren på Kommunehuset. Det er åpant hver dag fra 9-15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.