Gå til innhold
Arkivverket

[#2923] Odda Smelteverk


Gjest Steinar Sletten
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Det hadde ikke vært mulig å ta direkte kontakt med smelteverket? Jeg har også en god del slekt i Odda som jeg vet jobbet på verket, og kunne ha vært interessert i samme informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Steinar Sletten

Jeg har vert i kontakt med ansatte som jobber med personale ved Odda smelteverk og de sier at all informasjon om ansatte der før 1960 er makulert-kastet! Synd!!!!!!! Dermed er vel mye informasjon gått tapt for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det finnes nok en rekke indirekte kilder: Adressebok for Hordaland fylke med skatteligninger er ordnet etter herred, og listeen fra Odda forteller om fabrikkarbeidere, deres adresser og formue og inntekt. Problemet kan være at det var flere forskjellige fabrikker, og det kan være vanskelig å skille dem ut i denne kilden.Lensmannsarkivet har flytteprotokoller, som forteller om når man har flyttet inn eller ut. Kirkebøkene forteller, politiarkivene (sperret i 80 år) forteller osv.Arkivet etter Bjølvefossen er for øvrig å finne i Statsarkivet i Bergen. Andre arkiver er å finne lokalt i Industristadmuseet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.