Gå til innhold
Arkivverket

[#3020] Hvor er oldemor og tippoldeforeldrene mine i 1865?


Gjest Rune de Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Oldemor: Barbra Magdalene Pedersen.1849(KK) Tippoldeforeldre: Peder Pedersen og Thorine Helene Larsdtr. De hadde 8 barn:3 døde i ung alder.Lauritz Martin 1842(DK).Johanne Bolette 1845(KK).Peder Johan 1851(KK).Marcus Christian 1852(KK).Petra Thorine 1856(KK).Jeg finner dem igjen i 1875 i adr.Skandsen 207 i Ålesund.Da er tippoldefaren min død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

De befinner seg i Bergen i 1865.Thurine er død og Peder har giftet seg på nytt.Han giftet seg 26.12.1862 i Korskirken med Marie Andersdatter, pige f.04.05.1817.Peder er bordarbeidsmann og skal være født 06.01.1814 i Haus.Du finner dem ved å søke på Petra Thorine som i 1865 oppgies å være 10 år. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Peder Pedersen og hustru nr.2 Marie Andersdatter er fortsatt i live i 1891.Du finner dem i folketellingen i Bergen,De bor fortsatt i Sandviken 2-26, Elvegaten 9A.Peder dør 26.03.1893 , begravet 01.04. samme år fra Sandviken kirke.Marie dør 17.03.1892 , begravet 24.03. samme år fra Sandviken kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tviler på om det er den rette Barbara Magdalena du finner i Ålesund i 1875.Der står det oppgitt at hennes mor bor i huset.Hun heter Petrine Seorine Pedersen og er født i Ålesund i 1810.Det stemmer jo dårlig med at din Barbro Magdalene har en mor som dør i 1858 og som dertil var født i 1820/21 med navnet Thorine Helene Larsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune de Lange

Det er nok den rette Barbra som er i Ålesund i 1875.For datteren Petrine Mathilde min oldemor blir gift i Bergen i Sandvikskirken 14.11.1898 med Berent Johan Karlsen Helland det er da oppgitt at hun er født i Aalesund 1874,Som stemmer overens.Jeg får bare prøve videre,takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis det er den riktige Barbara i 1875 i Ålesund, giftet hun og Martin Olaf Mortensen seg 6.8.1872 i Ørskog, M&R). (ref. familysearch).Moren (?) hennes finner du som enke på Søholt i Ørskog i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.