Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune de Lange

[#3020] Hvor er oldemor og tippoldeforeldrene mine i 1865?

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Oldemor: Barbra Magdalene Pedersen.1849(KK) Tippoldeforeldre: Peder Pedersen og Thorine Helene Larsdtr. De hadde 8 barn:3 døde i ung alder.Lauritz Martin 1842(DK).Johanne Bolette 1845(KK).Peder Johan 1851(KK).Marcus Christian 1852(KK).Petra Thorine 1856(KK).Jeg finner dem igjen i 1875 i adr.Skandsen 207 i Ålesund.Da er tippoldefaren min død.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

De befinner seg i Bergen i 1865.Thurine er død og Peder har giftet seg på nytt.Han giftet seg 26.12.1862 i Korskirken med Marie Andersdatter, pige f.04.05.1817.Peder er bordarbeidsmann og skal være født 06.01.1814 i Haus.Du finner dem ved å søke på Petra Thorine som i 1865 oppgies å være 10 år. Lykke til videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Thorine Helene Larsdatter dør 12.10.1858 , 37 år gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Peder Pedersen og hustru nr.2 Marie Andersdatter er fortsatt i live i 1891.Du finner dem i folketellingen i Bergen,De bor fortsatt i Sandviken 2-26, Elvegaten 9A.Peder dør 26.03.1893 , begravet 01.04. samme år fra Sandviken kirke.Marie dør 17.03.1892 , begravet 24.03. samme år fra Sandviken kirke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg tviler på om det er den rette Barbara Magdalena du finner i Ålesund i 1875.Der står det oppgitt at hennes mor bor i huset.Hun heter Petrine Seorine Pedersen og er født i Ålesund i 1810.Det stemmer jo dårlig med at din Barbro Magdalene har en mor som dør i 1858 og som dertil var født i 1820/21 med navnet Thorine Helene Larsdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune de Lange

Det er nok den rette Barbra som er i Ålesund i 1875.For datteren Petrine Mathilde min oldemor blir gift i Bergen i Sandvikskirken 14.11.1898 med Berent Johan Karlsen Helland det er da oppgitt at hun er født i Aalesund 1874,Som stemmer overens.Jeg får bare prøve videre,takk for hjelpen så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Hvis det er den riktige Barbara i 1875 i Ålesund, giftet hun og Martin Olaf Mortensen seg 6.8.1872 i Ørskog, M&R). (ref. familysearch).Moren (?) hennes finner du som enke på Søholt i Ørskog i 1865.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune de  Lange

Det er flotte opplysninger, jeg hadde ikke vielses datoen deres.Takk for opplysningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.