Gå til innhold
Arkivverket

[#3379] Johan Martin Foss, 1874-1965 fra Trondheim


Gjest Torun S. Soknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun S. Soknes

Jeg holder på med å kartlegge min samboers slekt, og håper i den forbindelse at noen kan hjelpe meg å bekrefte hvem som er overnevntes foreldre.'Min' Johan ble født 9.november 1874 i Trondheim, og giftet seg i 1899 med Laura Petrine Jensdatter (noen ganger Mortensen) Vingsand f. 23.september 1878 i Bjørnør. Hun var datter av Jens Peter Mortensen Sørmælan (Sørmeland) 1845-1906 og (O)lava Nilsdatter Vingsand 18846-1892.Jeg regner med at de giftet seg i Trondheim, sannsynligvis Lade, men de kan også ha giftet seg på hennes hjemsted.Jeg har i FT 1875 (RHD) funnet en Johan Martinus Foss, f. 1874 i Trondheim, sønn av Andreas Ditlef Foss, Tollbodarbeider f. 1843 i Trondheim og Karen, f. 1836 i Klæbu.Hvis noen har tilgang til de aktuelle kirkebækene, ville jeg bli svært takknemlig over å få bekreftet om dette er 'min' Johan, gjerne også mer informasjon om hans foreldre/besteforeldre.Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.