Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Eva Karine Johansen

[#3421] Elen Marie Pederdatter fra Råde

Recommended Posts

Jeg prøver å finne ut når Elen Marie (Maria?) Pedersdatter døde. Hun var født i 1806, gift med Arne Hovoldsen fra Tune (tror de giftet seg i 1825). De bodde på en av Slangsvoldgårdene i Råde (Østfold). Hun ble enke men jeg tror hun giftet seg på nytt. Lurer også på om hun solgte stykker av gården litt etter litt. Vet noen noe om dette eller kan henvise meg til hvor jeg skal lete?

Guest sig sandsmark

Sorenskriveren har oversikten over alle tinglyste eiendomshandler,og andre tinglyste foretninger. mvh sig,-

Guest Svein Bjarøy

Du finner endel opplysninger i bygdeboken for Råde, men den har du kanskje allerede studert.

I bygdeboken for Råde klarer jeg ikke å finne ut noe om når hun døde. Det står at hun giftet seg 2. gang i 1846 med Ole Andersen (født 7.7.1820 på Trengslet(?). De solgte 3 gårdparter først (de senere b.nr. 39 og 44)og i 1872 solgte hun resten av gården til Johannes Toresen fra Skauge i Tune (skjøtet tinglyst 14.3.1872.Det tyder jo på at hun levde i 1872, men jeg kan ikke finne henne eller mannen f.eks. i folketellingen for 1865. Hun bruker navnene Elen, Ellen og Ellen Marie omhverandre men det var vel vanlig på den tiden.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.