Gå til innhold
Arkivverket

[#3438] Dato som etternavn ?


Gjest John Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest John Strøm

Er det mulig at noen faktisk het Dato til etternavn? Jeg holder på å registrere fødte i Nøtterøy 1865-77 og i den for bindelse finner jeg Hanna Marie f. 25/5 dåp 16/6 1872 med foreldre: Tjenestepike Bredine Hansdatter fra Kikud under Teje og U Møller Kristian DATO i Tønsberg oprindelig fra Danmark. Han bor ikke i Tønsberg 1865. På forhånd takk John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg vil tippe at barnefaren var sambygding med moren, og at det skal være dito, altså ditto.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Til Per Nei det er ikke tilfelle her. Det stå i navnefeltet og kan ikke være ditto til noe som helst. Dessuten står det at han var fra Tønsberg ergo ikke sambygding.John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Et søk i en del navnedatabaser viser at "Dato" finnes som etternavn i en del land. Bl.a. fikk jeg ca. 25 treff på dette etternavnet i den tyske online telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John STRøm

Til Laila og Knut Takk skal dere ha for at dere tok dere bryderiet. Begynte å lure på om jeg måtte gå i kirkeboken på Kongsberg for å få det bekreftet. :-) Merkelig navn. Det er jo brukt som betegnelse for tid i Norden lenge før denne tidsperioden.Igjen mange takkMvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.