Gå til innhold
Arkivverket

[#3470] Anders Alexandersen og Anne Halkjeldsdtr,Ørskog M&


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Har noen tilgang til bygdebøker/kirkebøker for Ørskog i Møre og Romsdal?Jeg er på jakt etter opplysninger om Anders Alexandersen og hustru Anne Halkjelddatter.De giftet seg i Ørskog 22.05.1796 og bodde i 1801 på gården Kirkesteen.Anders var født ca 1771 og Anne ca.1769 i følge den samme folketellingen.De fikk bl.a. en sønn i 1800 ved navn Halkjeld Martines Andersen.Han dro senere til Davik og giftet seg der i 1823 med Ane Lorentze Gerhardsdatter Paust.Jeg skulle gjerne visst hvor Anders og Anne kom fra , og hvem deres foreldre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Slik går det når man ikke engang klarer å lese sine egne kråketær.Halkjeld Martines Andersen giftet seg med Ane Laurentze Ingebrigtsdatter Kruse fra Osnes i Eid.Ikke Gerhardsdatter Paust som jeg kom i skade for å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Myklebust

Ettersom eg hugsar var Anders Alexandersen son til ein svenske Alexander Andersen som kom til Sunnmøre og virka som stotarkonge. Anne Hallkjelsdtr var dotter til Halkjell Pedersen og Kjersti Andersdtr.Dei budde først i Matvik i Sunnylven seinare på Opsal. Opsal og Kirkesteinen er nabogardar og ligg på Furstranda i dagens Sykkylven kommune. Halkjell Peders. var fødd på garden Syltevikli og Kjersti Andersdtr på Hysket. Begge gardar/plassar ved Geirangerfjorden. Eg har meir om desse sine forfedre om det skulle interessere. Med helsing Tor Myklebust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til Tor Myklebust for raskt svar.Jeg er svært interessert i å få vite mer om deres forfedre.Du kan jo eventuelt sende meg en mail :runthors@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.