Gå til innhold
Arkivverket

[#3487] Skotten George Bisset og Kirsten Petersdtr.'s barn


Gjest Liv Biseth Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

George Bisset,f. i 1760, ble i 1792 hentet av Bernt Anker for å anlegge engelsk jordbruk på Frogner hovedgård. Han giftet seg i 1793 med Kirsten Petersdtr. og fikk 11 barn.Bisset arbeidet som forpakter på Sanner gård i Maridalen, dernest Haug gård i Nittedal (hele bruket) begge eiet av Bernt Anker. I 1817 fant jeg han som bruksfullmektig under literat Jens Johan Vangensten på Vilberg gård i Sørum, hvor han bare ble fra 1817 til 1818. Det siste oppdraget til Bisset var i 1820 på Økeren gård under Ludvig Mariboe. Her oppholdt han seg sammen med flere av familiemedlemmene i bare noen måneder. Den 24. desember s.å døde Bisset.Alle de 11 barna ble konfirmert, men 4 av dem har jeg ingen avslutning på. Følgende personer håper jeg at noen kanskje kan hjelpe meg med: Georg (Jørgen)Bisset f. 1797, Alexander Bisset f. 1799, Johannes f. 15. april 1812 og Jens Johan Bisset f. 28. oktober 1817. De har antagelig også brukt navnet Jørgensen eller bare Jørgensen. Jeg har en megde stoff om Bisset (Biseth) slekten, men skulle så gjerne vite hvor disse 4 ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.