Gå til innhold
Arkivverket

[#3493] Familien Meidel/Mejdell


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Jeg har en person (min 3xtipp-oldefar) ved navn Lars Johnsen som i 1817 gifter seg i Trøgstad med Helene Hansdatter. Det oppgis da at han er 26 år gammel og Jeger. Bosted er Langsæter. De får 8 barn sammen, 7 født i Trøgstad og 1 i Hobøl. I 1840 dør Lars Johnsen på Riserplass i Trøgstad som Husmann. Så kommer jeg til mitt problem: I 1847 blir hans yngste sønn konfirmert, og faren oppgis å være Lars Meidel. Året etter, i 1848, blir en annen sønn gift, og faren er også her nevnt som Lars Meidel. Dette navnet har jeg ikke på disse verken før eller etter, og lurer nå på om hvor dette kommer fra. Har ingen anelse om hvor Lars er født - er han muligens født i familien Meidel, men av en eller annen grunn brukte han ikke dette etternavnet mens han levde. Pls HJELP!! Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Dersom du slår opp på folketeljinga 1801 og søkjer på etternavn børjar på Meidel får du opp nokre alternativ.Ellers er Meidell også å finna i Kvinnherad.(Du finn det i Kvinnherad soga,bind 2,gard Håvik.) Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.