Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lisa Morken

[#3520] Hvor ble det av familien til Marcus Christian Tros

Recommended Posts

Gjest Lisa Morken

Marcus Christian Trosdal, apoteker (min tippoldefars bror) f. 1793 i Vågå, d. 1828 i Porsgrunn. Viet 2/8-1816 i Skien til Anne Marie Thygesen f. 1797 i Skien. På internett fant jeg ut at hun døde ca. 1850 i USA. De hadde 7 barn: Andreas Cornelius f. 1917, Knud Fredrik f. 1818, Julius f. 1820, Marcus Christian f. 1821, Johanne Fredrikke f. 1823, Maren Christine f. 1824, Hanne f. 1826. Alle barna ble født i Porsgrunn. Kan ikke finne noen av dem i FT 1865, heller ikke som emigranter noe sted. Min teori er at Anne Marie etter mannens død reiste fra Porsgrunn med barna, men hvor ? Takknemlig for all hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Dette er vel kanskje ikke til så stor hjelp, men jeg gjorde et søk i den amerikanske SSDI-basen og fant bl.a. Lucy TROSDAL (1880-1971) og Reidar TROSDAL (1890-1970), begge bosatt i Georgia. Jeg fant dessuten Fred TOSDAHL (1883-1975), Joseph TROSDAHL (1886-1968) og Carl TROSDAHL (1888-1973). Disse var bosatt i Minnesota. Et søk i en folketelling for Minesota viste dessuten at det bodde en Johan TROSDAHL (f.ca.1854) i Lake Hanska, Brown County i Minnesota i 1880.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisa Morken

Takk skal du ha. Sistnevnte, Johan, var sønn av tippoldefars eldste bror, Johan Clement, f. 1791. Familien dro til USA i 1870; foreldrene og fem barn. De første vet jeg ingenting om, så der må jeg nok undersøke litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.