Gå til innhold
Arkivverket

[#3638] Christian Bernard Borch f.1822/23 Fredrikstad/Thun


Gjest Geir Borch
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Borch

Hei, Jeg prøver å finne foreldrene til Christian Bernard Borch som jeg finner på folketellingen i 1865. Han er registrert i Thune (Fredrikstad) og er da 43 år. Problemet er at det er så stort spenn mellom 1801 og 1865 tellingen at jeg mangler et ledd.Om noen har opplysninger om flere av forfedrene hans tar jeg gjerne imot info om det og.Finnes det en søkbar folketelling mellom 1801 og 165 ?På forhånd takkGeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei! på Familysearch kom han her: Christian Bernhard BORCH Sex: M Marriage(s): Spouse: Andrea Caroline MYHRVOLD Marriage: 3 May 1850 Fredrikstad, Ostfold, Norway siden du bor i Oslo, er det "bare" å løpe på Riksarkivet og slå opp der. Da får du sikkert også navn på hans far.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Borch

Takk for hjelpen. Jeg har også funnet frem til de opplysningene. Hadde håpet jeg kunne kommet lengre tilbake i tid bare ved hjelp av internett, men det ser ut som jeg må ta et lite fysisk oppmøte på Riksarkivet som du sier.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei igjen Geir! Uansett hva du finner på nettet, bør du ta bena fatt opp bakkene til RA. Til og med giftermålet bør dobbeltsjekkes, selvom dette er "direkte avskrift" av kirkebok. Jeg har funnet mange mange feil, men det er allikevel gode ledetråder! Og, det er da så moro å lete i mere "originale" kilder, samt at du finner mange flere opplysninger der. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.