Gå til innhold
Arkivverket

[#3644] Justine Nilsdatter


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Er det noen som kjenner til Justine Nilsdatter (f. ca. 1798, d. 10.jan.1824 på Vallø saltverk, Slagen sokn, Sem)? Jeg kan ikke finne henne i folketellingen 1801, muligens kan hun ha tyske forfedre. I hvert fall kan en familietradisjon tyde på dette. Justine ble gift i Sem den 29.apr.1823 med Hans Jørgen Hansen (f. 29.jan.1792, døpt i Slagen sokn, Sem den 11.feb.1792, d. før 31.des.1865). Deres datter Else CHRISTINE Arnesen, født Hansdatter (f. 28.des.1823 på Vallø saltverk, Slagen sokn, Sem, d. 23.des.1888 i Skedsmogaten 9, Kampen menighet, Oslo) ble min farfars mormors mor. Håper noen kan hjelpe. Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis du går inn på mormonernes database (familysearch.org) og søker på Justine Nilsen, fødsel/dåp, eksakt år = 1798, Norge og Vestfold, tror jeg du finner henne.Er enig i at hun (og foreldrene) synes fraværende i FT 1801.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Kjell! Tusen takk for rask respons. Jeg forsøkte å skrive et innlegg i dag tidlig også, men da var det et eller annet som ikke fungerte som det skulle her i Digitalarkivet. Nå forsøker jeg i hvert fall igjen. Jeg er helt enig i at dette med overveiende sannsynlighet er riktig person, og jeg gleder meg til å sjekke originalkildene bare jeg får ferie. At tipptippoldemor Else CHRISTINE er oppkalt etter både sin farmor Else Olsdatter som sin trolige mormor Christine Jensdatter, er jo heller ingen bakdel! Funderer på om jeg ikke har klart å finne familien bosatt i Tolbod Gaden No. 49 i Tønsberg i 1801, men dette forutsetter en skrivefeil i et eller annet ledd. Der finnes i hvert fall bosatt som Huusbonde og Huusarbeider den 32 år gamle enken Christine Barkager med barna Lovise Nielsdtr på 5 og Kirstine på 3. Den eneste gården jeg kan finne som heter Barkager ligger i Sem, så det kan passe godt med at Christine og Nils som får barna Lovisa, Lovise og Justine i Tønsberg ser ut til å ha giftet seg nettopp der. Takk igjen! Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.