Gå til innhold
Arkivverket

[#3671] Jüger Bergen


Gjest Tore Nordvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Nordvik

Joachim Ludolph Bunemann var prost i Mariakirken i Bergen fra 1720-årene til 1747. Han var gift med Maria Elisabeth Jüger som døde i 1758. Er det noen som kjenner hennes opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Holck

Kan ikke hjelpe deg med nærmere opplysninger, men siden ekteparet Bunemann etter all sannsynlighet også er "mine" forfedre, ville jeg være glad for nærmere opplysninger du eventuelt måtte ha om dem eller etterkommere, spesielt sønnen(?)Joachim Ludolph som var gift med Cathrine Johanne Gierding. Jeg er "blank", bortsett fra at jeg har sporet meg tilbake til dem gjennom kirkebøkene i Bergen.På forhånd takk.Marianne Holck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Joachim Ludolph Bunemann gift med Cathrine Johanne Gierding er etter all sannsynlighet sønn av prosten i Mariakirken ved samme navn. Joachim Ludolph Bunemann den eldre var født omkring 1693 i Calbe i Alt-Brandenburg i Tyskland og kom til Bergen i begynnelsen av 1720-årene. Han var gift med Margrethe Elisabeth Jüger, men som sagt er hennes opphav ukjent. Alt dette finner du i Lampes bøker om prestene på Vestlandet, men siden jeg fortiden er i Østerrike husker jeg ikke eksakt tittel på disse bøkene.Foreldrene til Joachim Ludolph Bunemann den eldre er muligens Jacob Arnold Bunemann gift med Margrethe, men disse opplysningene må kontrolleres nærmere.Dessuten har jeg funnet en god del i kirkebøkene for Bergen og litt andre steder, så er du interessert kan du ta kontakt med meg på tnordvik@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.