Gå til innhold
Arkivverket

[#3732] Jørgen Johannissen Sæster


Gjest Stig Samuelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Samuelsen

Er det noen som kjenner til navnet Sæster? Jeg har en Jørgen Johannissen Sæster nevnt i 1757: Jørgen Johannisen Sester 1759: Jørgen Johannisen, Soldat 1761: Jørgen Sæster, musqveter ved garnis 1764: Jørgen Sæster, guarn soldat 1768: Jørgen JohannisenHar vært for opptatt med Slektsbiblioteket til å prioritere egen forskning de siste årene, og håper på litt hjelp med en gammel nøtt. Jeg har kastet bort så mye tid på å leite etter denne personen at det er til å grine av. Kan han være kommet fra Danmark?Han giftet seg med Hellene Maria Tønnesdatter (døpt 19-8-1729) den 4.1.1756. De hadde barna Synneve Margrethe Jørgensdtr. Sæster (f. 13-4-1757), Johan Niels Sæster (døpt 23-03-1761), Maria Sæster (f. 23.08.1764), Ingeborg Maria Sæster (f. 28.10.1759), Rebecha Sæster (døpt 05-04-1768).Noen som vet hvor Sæster navnet kommer fra? Har også sett navnet en gang blitt skrevet som Schiester.mvh Stig Samuelsen http://www.slektsbiblioteket.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Det aner meg at navnet kan være tysk. Jeg tok derfor et søk i den tyske telefonkatalogen og fikk der mer enn 250 treff. Din Jørgen Sester kan selvsagt likevel ha kommet fra Danmark. Hva med et spørsmål på dk.videnskab.historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.