Gå til innhold
Arkivverket

[#3744] Olaf Jakobsen, Rendalen, født ca. 1890


Gjest Kåre Mikkelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Mikkelsen

Ved en barnedåp i Stange 6 juni 1915 ble Olaf Jakobsen fra Ø.Rendalen, født 1889, oppført som barnets far. Jeg prøver å finne ut mer om Olaf Jakobsen, men jeg finner ingen med det navnet født i hverken Øvre eller Ytre Rendalen i 1889. Ved folketellingen i 1900 er det en Olaf Jacobssøn, født 1891 som bor i Otås-Stuen, "pleiesøn, forsørget av gbr. enke". I kirkeboken for Ytre Rendalen finnes det en Olaf Jacobsen, født 27. juli 1891, døpt 9. august 1891, uekte sønn av Jacob Olsen Balstad og Eli Olsdatter Otnes. Kan dette være den rette Olaf, eller er det en annen som jeg ikke har funnet? Jeg vet heller ikke hvor Olaf Jakobsen oppholdt seg etter 1915, om han ble gift eller hvor lenge han levde. Hvis noen har opplysninger om ham vil jeg være svært takknemlig.Med hilsen Kåre Mikkelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.