Gå til innhold
Arkivverket

[#3837] Rudolf Andersen og Arthur Barking


Gjest Eva Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johansen

Disse to er brødre fra Kristiania (Aker?)og er hhv. min morfar og min mors onkel. Jeg prøver å finne ut en del ting som jeg har hørt nevnt om dem, men vet ikke helt hvor jeg kan lete.Først Rudolf Andersen. Han var født 1986, giftet seg 1906-1907. Jeg har blitt fortalt at han var en av Kristiania's første sjåfører og at han var norgesmester i bryting. Jeg har et bilde av ham i brytedrakt med masse medaljer på brystet, men jeg finner ikke noe sted at han var norgesmester. Når det gjelder sjåførjobben så står det i en telling fra 1913 at han var "Chauffaur". Siden det ikke var så mange biler den gang er det kanskje et eller annet sted mulig å finne ut noe om dette?Så til Arthur Barking (født Andersen). Han var født 1891. Jeg ble fortalt at han var skuespiller (kanskje statist i noen filmer). Er det mulig å finne ut av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.