Gå til innhold
Arkivverket

[#3864] Ådal - Buskerud


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter en tipp-tipp-tipp ....osv.Oldefar. Som jeg mener og tror er fra Ådalen. Hans navn var Gunder Evensen Aure og var en aldrende mann i det herrens år 1767 da han kjøpte gården Sæther i Norderhov.. I 1777 kjøpte han deler av Sand i Norderhov. Så solgte han og noe senere kjøpte han deler av Drolshammer i Norderhov og flyttet dit. Han var gift med Marit Hansdatter som døde ca. 1773. Men hvem Even, faren til Gunder??? Og hvem var Hans svigerfaren til Gunder?Mine spørsmål er:1. Vet noen om noen som vet om noen som muligens kunne ha peiling på disse tingene? 2. Vet noen om det finnes bygdebøker for Ådal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Dette ser ut til å være en god kandidat.... Gunder EVENSEN Sex: U Event(s): Birth: 1700 Of, Norderhov, Buskerud, Norway Parents: Father: Even Gundersen OUREN Mother: Ragnhild NIELSENDette giftermålet er vel verdt å sjekke ut: Gunder EVENSON Sex: M Marriage(s): Spouse: Marit HANSDR Marriage: 29 Sep 1735 Sigdal, Buskerud, NorwayDisse to fikk ihvertfall denne jenta: 1. Karen GUNDERSEN - International Genealogical Index Gender: F Christening: 26 Aug 1736 Norderhov, Buskerud, NorwayKan det være ett spor? Alt fra Familysearch.org Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Et søk til viser at det "krydde" av barn i heimen 1. Karen GUNDERSEN - International Genealogical Index Gender: F Christening: 26 Aug 1736 Norderhov, Buskerud, Norway 2. Kari - International Genealogical Index Gender: U Birth: 22 Aug 1736 Norderhov, Buskerud, Norway 3. Hans - International Genealogical Index Gender: U Birth: 16 Oct 1738 Norderhov, Buskerud, Norway 4. Anne - International Genealogical Index Gender: U Birth: 12 Oct 1740 Norderhov, Buskerud, Norway 5. Ronnov - International Genealogical Index Gender: U Birth: 20 Oct 1743 Norderhov, Buskerud, Norway 6. Even - International Genealogical Index Gender: U Birth: 25 Apr 1746 Norderhov, Buskerud, Norway 7. Gubior - International Genealogical Index Gender: U Birth: 11 Sep 1749 Norderhov, Buskerud, Norway 8. Ingeborg - International Genealogical Index Gender: U Birth: 29 Dec 1751 Norderhov, Buskerud, Norway 9. Anders - International Genealogical Index Gender: U Birth: 5 Oct 1753 Norderhov, Buskerud, NorwayAlle med foreldre Gunder Evensen og Marit Hansen (Evensen).... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Herlig, det var akkurat det jeg trengte nemlig:) Bare hyggelig å kunne hjelpe vet du! Jeg trenger en halv skrue til den høyre lastebildørvindussveivknotten og {8oD Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Unnskyld at jeg blander meg inn her, men ville bare opplyse at det finnes en bygdebok for Ådal. Den er skrevet i to "omganger" - den ene delen av Hans Hegna og den andre også av Hegna, uten at jeg husker fornavnet. Da "bind to" ble laget, tror jeg man samlet dem i en bok. Den er dessverre ikke å få i bokhandel lenger, men finnes nok på biblioteker og på Riksarkivet. Hvis noen skulle ha et eksemplar av Ådalsboka til salgs er jeg MEGET interessert!!!! Dessverre for deg Jon tror jeg ikke den inneholder så mange detaljerte personopplysninger som mange andre bygdebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest berit knudsen

Hei. Jeg har aldri funnet en gårdshist.bok for Ådalen, bare bok om dalen. Det står den del i tidsskriftet Ringerike eller Hringarike eller noe sånt. Noen av dem tror jeg finnes på Statsarkivet i Oslo. Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.