Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#3911] Eikstrand, Bamble, Telemark

Gjest Astrid Gran Skjæret

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til ELEN CHRISTENSDATTER (KRISTENSDATTER). Ifølge folketellinga for 1865 for Bamble bodde hun på gården Eegstrand, var gift med Hans A. (Andreas) Hansen og hadde tre barn: Gunhild Hansd. - 5 år (døpt 1. des 1861), Hans Hansen - 3 år og min oldemor: Maren (Krestine) Hansd. - 1 år. Elen er født i Eidanger i Telemark, og oppgis i denne folketellinga til å være 30 år gammel. Ved folketellinga for 1900 bor hun hos sin datter Maren Krestine og svigersønnen (min oldefar) Oluf Andersen (Berntsen er siden brukt som familienavn) på Eikstrand i Bamble. Er også interessert i etterslekt etter Elen og Hans Andreas. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/89869-3911-eikstrand-bamble-telemark/
Del på andre sider

Gjest Stig Espen Hansen

I følge Eidanger bygdehistorie hadde en Christen Jacopsen (ca1803-1873)født i Brunlanes Vestfold gift med Maren Hansdatter (1802-1881) en datter som het Elen Marie gift 1861 med Hans Andreas Hansen fra Høen i Bamble.mvh Stig Espen Hansen

Hjertelig takk igjen. Dette er en flott måte å komme videre i anerekka på, når en selv står helt fast. Birthe Marie Jacopsdatter er jo også min 3. tippoldemor, så da blir jo vi i slekt. Er det Christen som følger din slekt videre, eller hadde han flere søsken? Takknemmelig hilsen fra Astrid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.