Gå til innhold
Arkivverket

[#3911] Eikstrand, Bamble, Telemark


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til ELEN CHRISTENSDATTER (KRISTENSDATTER). Ifølge folketellinga for 1865 for Bamble bodde hun på gården Eegstrand, var gift med Hans A. (Andreas) Hansen og hadde tre barn: Gunhild Hansd. - 5 år (døpt 1. des 1861), Hans Hansen - 3 år og min oldemor: Maren (Krestine) Hansd. - 1 år. Elen er født i Eidanger i Telemark, og oppgis i denne folketellinga til å være 30 år gammel. Ved folketellinga for 1900 bor hun hos sin datter Maren Krestine og svigersønnen (min oldefar) Oluf Andersen (Berntsen er siden brukt som familienavn) på Eikstrand i Bamble. Er også interessert i etterslekt etter Elen og Hans Andreas. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Espen Hansen

I følge Eidanger bygdehistorie hadde en Christen Jacopsen (ca1803-1873)født i Brunlanes Vestfold gift med Maren Hansdatter (1802-1881) en datter som het Elen Marie gift 1861 med Hans Andreas Hansen fra Høen i Bamble.mvh Stig Espen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Foreldrene til Hans Andreas Hansen var fra Høen, så dette er sikkert riktige personer, altså mine tipp-tipp oldeforelde. TUSEN TAKK SKAL DU HA! Jeg ble så glad!!! Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Espen Hansen

Kan videre opplyse at Christen Jacopsen sin mor heter Birthe Marie Jacopsdatter(ca 1764-1829)hun er forøvrig min 3*tipp oldemor.Hilsen Stig Espen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hjertelig takk igjen. Dette er en flott måte å komme videre i anerekka på, når en selv står helt fast. Birthe Marie Jacopsdatter er jo også min 3. tippoldemor, så da blir jo vi i slekt. Er det Christen som følger din slekt videre, eller hadde han flere søsken? Takknemmelig hilsen fra Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.