Gå til innhold
Arkivverket

[#4051] Drangedal/Bamble


Gjest Bente Engelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Engelsen

Hei, søker opplysninger om foreldrene til Lars Olsen fra Drangedal døpt ca.1760 og hans kone Berte Jensdtr.f.ca 1760 d.1848 mulig fra Bamble, Lars var husmann med jord på "Lille-Olashull" under Rørholt gård i Bamble. Barn: Gunnhild f.ca 1790 g.m Torbjørn Olsen, Aase ,Kirsten, Jens og Ole. Takknemlig for alle svar. Mvh. Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Gunnar Aabøe

Hei, jeg finner noe rundt dette, men med stor grad av usikkerhet. Det finnes en Berte Jensdatter Elsbutangen som er døpt 14 s.e.Tr. i 1760 som blir gift med Lars Olsen Vefald. Disse skal være omtalt i Slektsregister for Drangedal, av Bjørn Edvin Holte under ekteskapsnummer 1454. Jeg ser at jeg har etterkommere etter Gunhild Larsdatter Olashull, men ikke koblet henne opp til disse personene som foreldre, men det kan jo være av interesse å se nærmere på dette. m.v.h. Gunnar Aabøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Her er litt fra Bjørn Edvins bok: (Håper dette utklippet blir leselig)m.v.h. Gunnar Aabøe.1454 (Se Bamble II, s. 416) Soldat Lars Olson Vefald, Olashull, døpt ca. 1760 i D., g. 28.07.1782 m.: 1171) Berthe Jensdtr. Elsebutangen, døpt 07.09. 1760, d. 1748 i Bamble.Barn:Ole, døpt 2. s. i faste 1783 i D., Odden. Aase, døpt D. 3. p. Tr. 1785 i D., Brentøya. Kiersti, døpt 26.07. 1789 i D., Jordbudalen u/Y. Vetald. Gunnild, døpt 13.11. 1791 i D.. Dalen u/Velald Øvre, g.m. Torbjørn Olsen i «Langsenden» i Bamble (Bamble II, s. 429). Jens, døpt 04.08. 1793 i D.. Rørholt i Bamble, g.m. Liv Pedersdtr. Lauvtangen (2321). Ole, døpt 31.05. 1795 i D., g.m. Aslaug Halvorsdtr. Neset u/0. Vetald (2326). Ingeborg, f. 1798 i Bamble. Olea, f. 1800 i Bamble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.