Gå til innhold
Arkivverket

[#4099] Lenvik 1700-1800


Gjest Liv Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Her er flere personer jeg ønsker opplysninger om! Gjertrud Sørensen f.ca.1803,d.29,7,1846.Gift med Henrik Lohstrøm Hanssen,f. ca 1804.Har opplysninger om Henrik,men mangler på Gjertrud.(Lenvik)Lars Hansen Hollendernes,kven f.1699?,g.m.Margrete Henriksdatter.Erik Hansen g.m.Ellen Michelsdatter. Kjerresnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Hei. Jeg sendte deg privat mail om Gjertrud, har du ikke fått den? Skattemanntall 1763 Hollendernes, Lenvik: Rydningsmann Henrik Amundsen og kone Ragnil Persdtr. samt tre pikebarn. På samme sted Lars Hansen og kone Margrethe Henriksdtr.(mulig datter til Henrik og Ragnil). Prestemanntallet 1769, Hollendernes: Erich Hansen, enken (feiltyding av enkem.?) Anne Hansdtr. samt to døtre. (Jeg tror Anne er søster av Erich.) Denne Erich er kommet dit mellom 1763 og 1769. Monselven rydning 1769: Lars Hansen og Margrethe Henrichsdtr + barn.(Kom fra Hollendernes) Ragnel Amundsdtr. find, enke + barna fra 1763. Henrik Amundsen er død. Mathis Hansen, kven, og Anne Olsdtr. Anne Pedersdtr. enke og Hans Hansen, sønn. Erich Hansen, Kjerresnes, hadde en bror ved navn Hans, iflg. tingbøkene for Lenvik, så dette kan være mor og bror til Erich Hansen. Hans Hansen, Strømmen, Lenvik, er ikke samme Hans Hansen. Sender flere opplysninger via mail om du er interessert. Se ellers Slekt i Troms, Query. Hilsen Åse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.