Gå til innhold
Arkivverket

[#4118] Birgit(te?) Engebretsdtr. Olefsgard, f. 1874, Ål


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Finns det noen der ute i eteren som kan bekrefte/avkrefte at ovennevnte Birgit/Birgitte var datter av Engebret Knudsen Medgaarden, f. 1833, og h. Guri Viggersd., f. 1826? Et oppslag i bygdebok for Ål vil kanskje besvare mitt spørsmål? Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei, jeg har lett i Aal bygdesoge for om mulig å finne svar på spørsmålet ditt, men desverre jeg fant ikke noe. Men det står da heller ikke alt der. Det er en ny bygdesoge under utarbeidelse, den går ikke i trykken før i 2005, men deler av den er vist lagt ut på nett. se på Hallingweb.no der finner du hjemmesida og kanske E-adressa til Tor Warberg, kanskje du kan få hjelp der. hilsen fra en utflytta Åling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Aud Sissel, Tusen takk for meget god hjelp! På Hallingweb fant jeg hva jeg trengte og vel så det, idet Birgit Embriksdtr. Medgarden sto opplistet under "Utflutte". Der fikk jeg også hennes foreldre, som var Embrik Knudsen Medgard Bakrang og Guri Viggersdtr. Oleivsgard. Til overmål opplystes også at Birgit var gift med Johan Laake, Sørum, så dette er definitivt den Birgit jeg søkte info om. You made my day! MVH Hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Nå vet jeg at jeg svarer på en gammel posting, menj eg fant mer med å skrive inn 'Slekt i Ål' på Google. Da kom jeg over mange interessante hjemmesider. Med å søke på hallingweb kom jeg bare inn på alt mulig annet enn slektsforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Svarer enda en gang på gammel posting her, men kan noen legge ut link til Hallingweb?Anne Lise Hovdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.