Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#4158] Elling Albertsen

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

Elling Albertsen/Albriktsen omkom sammen med sitt yngste barn, Elen Albertine, i bybrannen i Bergen som startet kl. 05.00 om morgenen den 14. februar i 1800. Brannen startet i et hus ovenfor Nykirken og 24 hus og Nykirken brant opp. Datteren ble 6 dager gammel. Elling ble 24 år. Han ble født ca. 1776. Elling var gift med Maren Bremer Koefoed. De giftet seg i Korskirken 29.09.1797. Elling var skomaker lærling. Jeg har funnet lærlingkontrakten. Den er underskrevet av hans far. Jeg vet dermed navnet på faren. Det er Albert/Albrikt Ellingsen.Mer kan jeg ikke finne om Elling. Jeg finner ikke hvor han er døpt. Er det noen som kan hjelpe meg med denne gåten? Statsarkivet i Bergen kan ikke finne noe. Jeg har funnet en Albert Ellingsen i Bergen. Denne Albert Ellingsen hadde barn som tidsmessig passer med fødselsåret til Elling. Jeg finner ingen andre holdepunkter for at dette er rette Albert.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/90116-4158-elling-albertsen/
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.