Gå til innhold
Arkivverket

[#4198] Hans Jakob Hansen f. 1874 Vestfold gift med Annett


Gjest Mona Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Karlsen

Hans Jakob Hansens foreldre? Hans Jakob var maskinist bl.a. på hvalbåt tilhørende Foyn. Tror han hadde noe med Feen å gjøre. Hans foreldre kan stamme fra Stokke eller Nøtterø. Noen slektninger mener han tilhørte los-familie. I følge en gammel dame på 93 år tilhørte han Var-familien i Stokke. Jeg har ikke funnet svar i Stokke og Nøtterø bygdebøker. De stopper ofte før han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

I følge FT 1900 så er jo Hans Jakob født i Stokke så første skritt burde være å finne fødselen hans der i Kirkeboken. Hvis du kontakter Statsarkivet på Kongsberg (link finnes på sidene til Digitalarkivet) om dette og oppgir fødselår og sted så kan de gjøre et raskt oppslag.Hans bør jo være gift fra 1900 og ikke mer enn max 8 år bakover, sannsynligvis kun et par år før Petra ble født.Hvis du kommer over til Nøtterøy så ta kontakt meg da jeg har mye stoff om Nøtterøy.mailto:john.strom@bu.telia.noMvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.