Gå til innhold
Arkivverket

[#4228] Peder Georg Johannesen

Gjest Ann-Magritt Heggelund
 Del

Recommended Posts

Hei, takk for tidligere tips angående min farslekt. Jeg har kommet til at min bestefar muligens er Peder Georg Johannesen, f. 1884 på Stiklestad øvre, Værdal. I 1900 bosatt i Innhereedsveien 43, Trondheim da som smedlærling. Er det noen som vet hvordan det har gått med vedkommende senere i livet ?Mange takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jeg ser at min avsluttning på inlegget er mangelfull. Vårt problem er at vi ikke med sikkerhet hvem som er min bestefar, vi vet at han het Georg Johannesen f. ca 1884. Vi har lett og funnet mange ved det navnet, har undersøkt disse og sjekket de ut av saken. Ut i fra de opplysningene som vi har funnet om min far så hadde han en helsøster,hun døde i 1937 barnløs og uten noen familie. Vi vet og at min far var født i Trondheim, hans mor het Mathilde Olausdtr.fra Bjørnør.Men vårt store mysterium er hvor min farfars slekt kommer i fra. Det er derfor vi spør om noen vet noe om denne Peder Georgs senere liv, kanskje kan vi sjekke ham ut eller kanskje har han familie etter seg som vi ikke vet noe om.Et av problemene våre er og tilgangen til kildemateriell fra vår nære fortid. Vi håper fortsatt !På forhånd mange takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.