Gå til innhold
Arkivverket

[#4229] Foreldrene til Ole Johan Hansen f. 1844 Hvarnæs/He


Gjest Mona karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona karlsen

Jeg etterlyser foreldrene til Ole Johan Hansen. Jeg vet han er fra Hedrum. Jeg tror moren er Maren Jensdatter,iflg. 1865-tellingen. Tar med takk imot så mange opplysninger som mulig om forfedre.Petronelle Andreasdatter har jeg klart å følge tilbake til 1865-tellingen hvor hun er tjenestepige på Ødegaard a i Stokke. Hun er født i stokke 1848. Håper noen kan hjelpe meg med hennes foreldre også.Det er litt problematisk med det hullet som er i folketellingene mellom 1801 og 1865. Mvh. Mona Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gaarder

Hei!Dersom det er riktig at moren er Maren Jensdatter, som jeg finner i 1865 tellingen på Oredokken, så har jeg funnet litt om denne familien i Hedrum bygdebok.Oredokken var en plass under Skåtan i Hvarnes sogn i Hedrum. Maren kom fra Bruk nr. 1 på Skåtan. Hun var gift med Hans Jensen som var fra bruk nr. 4 på samme gård. De var husmannsfolk i plassen Oredokken (Oredokka).Hans var født i 1819. Det ser ut til at jeg kan følge familien videre bakover noen generasjoner.Dersom du vil ha flere opplysninger, så kan jeg treffes på e-post berit@knuts-dataservice.noHilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Mona, jeg kan søke fra/i Stokke, hvis du mener jeg kan finne noe for deg her! H. Egil Sundelius. esundeli@online.no ps: det reiner i Stokke i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.