Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Mona karlsen

[#4229] Foreldrene til Ole Johan Hansen f. 1844 Hvarnæs/He

Recommended Posts

Gjest Mona karlsen

Jeg etterlyser foreldrene til Ole Johan Hansen. Jeg vet han er fra Hedrum. Jeg tror moren er Maren Jensdatter,iflg. 1865-tellingen. Tar med takk imot så mange opplysninger som mulig om forfedre.Petronelle Andreasdatter har jeg klart å følge tilbake til 1865-tellingen hvor hun er tjenestepige på Ødegaard a i Stokke. Hun er født i stokke 1848. Håper noen kan hjelpe meg med hennes foreldre også.Det er litt problematisk med det hullet som er i folketellingene mellom 1801 og 1865. Mvh. Mona Karlsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Gaarder

Hei!Dersom det er riktig at moren er Maren Jensdatter, som jeg finner i 1865 tellingen på Oredokken, så har jeg funnet litt om denne familien i Hedrum bygdebok.Oredokken var en plass under Skåtan i Hvarnes sogn i Hedrum. Maren kom fra Bruk nr. 1 på Skåtan. Hun var gift med Hans Jensen som var fra bruk nr. 4 på samme gård. De var husmannsfolk i plassen Oredokken (Oredokka).Hans var født i 1819. Det ser ut til at jeg kan følge familien videre bakover noen generasjoner.Dersom du vil ha flere opplysninger, så kan jeg treffes på e-post berit@knuts-dataservice.noHilsen Berit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Hei Mona, jeg kan søke fra/i Stokke, hvis du mener jeg kan finne noe for deg her! H. Egil Sundelius. esundeli@online.no ps: det reiner i Stokke i dag også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.