Gå til innhold
Arkivverket

[#4276] Kampeætta fra Nes på Romerike


Gjest Arne Olav Egner
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Olav Egner

Kan noen fortelle meg hvor det (utenom omtalen i bygdeboka for Nes) finnes omtale av etterslekten til Bjørn Kamp som jeg har inntrykk av at er regnet som stamfar for denne slekta. mvh Arne Egner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gro Øverbye

Hei,Holtabjørn Kamp er også nevnt av Kirkeby i bygdeboka for Nannestad (IV s. 291) hvor han tar for seg Steinarætta i Holter og forteller at: ... Steinar på Skånøre i Vestfold var gm datter til Bjørn (Holtabjørn) Kamp. Han sier videre at han (Bjørn) bodde på Holter i Nes og var gm Ragnhild Audunsdotter som ble gravlagt på Hovedøy kloster i 1290...Det var iallfall noe om Bjørn :-)))Hilsen Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Egner

Takk for tipset. Jeg forstår at her må det søkes litt mer i bredden. Selv om jeg både via Liv Skramstad og Familysearch var klar over tilknytningen til Steinar fra Skånøre, så er det nok nødvendig å følge flere ledetråder.Hilsen Arne E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei! Uten at jeg kan referer artikkel og side, har jeg for meg å ha støtt på Kamp-ætten i et av de fire første bindene av Romerike Ættehistorielags Årbok. Et utdrag jeg har (om noe annet) stammer fra 1956, og jeg kan tenke meg at alle disse første bindene ble utgitt fra begynnelsen av 1950-tallet og fremover. Tror det finnes gårdsnavnsregister bak i hvert bind. Bøkene kan du sikkert skaffe gjennom biblioteket, ellers så finnes de på Riksarkivets/Statsarkivet i Oslos lesesal. Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Egner

Hei Takk for ny ledetråd, jeg har tidligre funnet dokumentasjon i Romerike Ættehistorielags Årbøker. Men da søkte jeg med godt resultat etter aner i Torlaksætten fra Fet. Et par hjertesukk, lokale bibliotek her i Telemark later ikke til å ha disse bøkene, og ventetid på bygdebøker og denne typen bøker er lang. Etter hva jeg har forstått brukes det også endel penger av stramme budsjetter til porto. med nyttårshilsen Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.