Gå til innhold
Arkivverket

[#4402] Hjelp til emigrant til New Zealand


Gjest Gurli Holte Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Holte Heimsbakk

Ville fått hjelp til og sett etter i kildene hvor i NZ min manns tipp oldefar dro, for og få sporet han opp. Det står vel i emigrasjonskildene, kan noen hjelpe?? Johan Gunderson Godager f.25 aug 1814 i Fredrikstad dpt. 14 sept. 1814. Gift med Else Maria Sommerschield f. 1795 Eidsberg Han dro til NZ ca 1853 for og lete etter gull - - han sendte flere sendinger med gull hjem - men siden kona EA døde i 1870 har ingen hørt fra han. TAKK!! MVH;Gurli HH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg kan desverre ikke hjelpe deg med personene du søker.Har du søkt på emigrantene der fant jeg 16 stk med etternavnet Godager men ikke noen av dine.Vet du hvor dem dro ut av landet.Og evt.Hvor dem kom fra.Fant 7 stk med navnet Sommerchield Mvh.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørn!Alt jeg vet er at Johan Godager var født i 1814 i Fredrikstad og at han dro til NZ ca 1853 - jeg er ikke kjent med hvilke plasser de reiste ifra "sørafor" derfor denne notisen til debatten. Jeg har en hjelper i NZ men han måtte vite hvor ca han hadde kommet til i NZ og jeg regner med det står et tiltengt ankomst sted i emigrant listene.MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.