Gjest Gurli Holte Heimsbakk Skrevet Desember 9, 2000 Del Skrevet Desember 9, 2000 Har funnet noen aner fra gårder i Rakkestad området - f.eks. Giølstad, og en plass som i tellingen kaltes Schatteb. noen som vet hvilken plass dette er snakk om. På sist nevnte var det A. Bassøe som bodde. Finnes der bygdebøker for dette området??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Halvor Aaby Skrevet Desember 10, 2000 Del Skrevet Desember 10, 2000 Det er ikke gitt ut noen skikkelige bygdebøker med gårds- og slektshistorie for Rakkestad. Men jeg kan opplyse at ei gruppe pensjonister arbeider med kilder som kirkebøker osv. De har tilhold i underetasjen på Rakkestad rådhus og kalles til daglig for "Underhuset". Medf hilsen Halvor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gurli HH Skrevet Desember 10, 2000 Del Skrevet Desember 10, 2000 Hei Halvor - Takk for svar og info om de i "underhuset" hvet du hvordan komme i kontakt med disse evt.???GHH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Anjer Skrevet Desember 13, 2000 Del Skrevet Desember 13, 2000 HeiUnderhuset har nok begrensede åpningstider. Jeg antar du kan få opplysninger fra biblioteket (jeg fikk i hvert fall hjelp der for en del år siden). Telefonnr. og åpningstider til Rakkestad bibliotek finner du på: Lenke skal på én linje uten opphold).Hilsen fra Jon Anjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gurli HH Skrevet Desember 13, 2000 Del Skrevet Desember 13, 2000 Takk!:) GHH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts