Gå til innhold
Arkivverket

[#4476] Hvor langt tilbake er det mulig å komme?


Gjest Oddvar Munro Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Munro Jenssen

Jeg har kommet tilbake til Magne Magnesen f. 1590 på Muresetter i Hornindal, som ifølge de opplysninger jeg har funnet skal være en av mine forfedre. Her kommer jeg ikke lenger. Er det mulig å komme tilbake til reformasjonen og tiden før? Hvor pålitelige er opplysningene i kilder fra 1500 og 1600 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Har du "snille og greie" forfedre, må du nok rekne med å møte veggen nokså tidleg. Har dei derimot hatt eigedom og vore flinke til å krangle om denne, kan du nok kome litt lenger. Eit av problema med dei eldste kjeldene er at folk kanskje er nemnde berre ein einaste gong, og gjerne berre med førenamn. Veit eg t.d. at brukaren på ein gard heitte Rasmus i 1563 og Rasmus i 1570, har eg ingen garanti for at dette er den same personen. Veit eg at Rasmus hadde ei kone som heitte Anne og ein son som heitte Jon, kan eg ikkje slutte at Jon er son til Anne, for Rasmus kan ha hatt fleire koner. Er der t.d. nemnt 4 sysken i eit oppgjer om ein arv, kan det godt hende at der var 4 andre som ikkje er nemnde, fordi dei kanskje var fornøgde med arveluten dei hadde fått. Så kjeldene kan vel vere pålitelege nok, men dei er svært ofte for grovmaska til at ein kan bruke dei til noko endeleg prov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.