Gå til innhold
Arkivverket

[#4502] Ole Svendson Hovland


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Jeg leter etter Ole Svendsen Hovland, Lærdal født ca. 1762, gift med Marte Henriksdatter Jeg kan ikke finne dem i kirkebøkene for Sogn og Fjordane,verken under døpte, gifte og begravde. Og jeg lurer på om de kom fra omliggende fylker. Finner dem i folketellingen for 1801 under Hovland som husmenn uten jord. Spørsmål: Hvis folk var veldig fattig, ble de da ikke notert i kirkebøkene? Takknemlig hvis noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ole Svendsen, fra Aardahl Sogn, ble trolovet 2. januar og gift 7. mars 1790 med "Qvindemenniske" Martha Hendrichsdatter. Dette skjedde i Lærdal. Tittelen presten utstyrte bruden med antyder nok at hun hadde fått barn før hun giftet seg.Det er nok dessverre slik at det er en viss sammenheng mellom prestens registreringsnidkjærhet på 1700-tallet og betalingsevnen til dem registreringen skulle gjelde. Trolig er underregistreringen størst blant begravde - fordi presten ikke tok del under begravelsen, men med jordpåkastelse og eventuelt likpreken. De fattige kunne ikke påkoste seremonier, og dermed ble det nok lett til at presten enten ikke var klar over/eller brød seg om å registrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Har et spørsmål til. Er det mulig å komme videre på linjen fra Ole Svendsen? eller Martha Hendrichsdatter? Må jeg opp på Statsarkivet for å jobbe videre? På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

En rask gjennomlesing av døpte i året 1762 i Lærdal gir ikke noen Ole Svendsen. Presten har dessuten hatt den uheldige praksis ikke å ha tatt med gardsnavn, bare navn på kirkesogn, slik at det ikke alltid er like lett å plassere folk selv om man skulle finne dåpen.Det er registrert to vigde par i 1750-årene der brudgommen heter Svend: Svend Halversen fra Borgund sokn, gift 7. januar 1754 med Ingri Nielsdatter, og Svend Lassesen fra Tønjum sokn, gift 17. november 1754 med Lif Ørjensdatter.Det er bygdebøker for Årdal og for Borgund og Lærdal, men uten gardsnavn blir det ikke helt lett å finne dem igjen i bygdebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Etter folketellingen 1801 for Hovland Gard, Naddvig i ÅrdalHusmann uten jord (Kanskje Hola under Hovland?):Ole Svendson Hovland født omlag 1763. g.m. Marte Henriksdtr. født omlag 1769.Barn: [Gunnhilde Olsdtr. født omlag 1806, etter kyrkjebok for Årdal/Lærdal, foreldre Ole Svends. og Marthe Henrichd, Hovland er nemnt som gard.]Inger Olsdtr. født omlag 1790, tellinga for 1801.Henrik Olsson født omlag 1791, tellinga for 1801.[sven Olsson født omlag 1793, kan vere den Sven Olsson etter kyrkjeboki født 1793, foreldre Ole Svends. og Marthe Henriksd. ingen gard er oppgjeven og som kanskje har døydd før 1801]Ole Olsson født omlag 1796, tellinga for 1801. Kanskje er det denne som er nemnt i kyrkjeboki for Årdal/Lærdal født 1795, foreldre Ole Svends. og Marthe Henrichd. ingen gard er oppgjeven.Sven Olsson født omlag 1798, tellinga for 1801. Etter Laberg-boki for Ådal ser ut som at denne Sven Olsson "Hola" fekk plassen "Hamnaplassen" under garden Natvik. Han vart gift med Inga Monsdtr. Seim i 1826. Dei hadde 8 barn:- Marte g.m. Gulbrand Lægreid, desse reiste til USA.- Anna g.m. Anders Torsteinson Seim, desse reiste til USA.- Ola g.m. Kari Olsdtr. Grøthe, dei flytte til Døleplassen eller "Aordalstova" under Vold-gardane i Lærdal.- Inga g.m. Per Hæreid, dei kom til garden Hæreid, Årdal.- Mons reiste til Oslo.- Anders kom til Voss.- To av ungane deirast døydde småe.Kanskje Sven Olsson er født på "Hola" under garden Hovland sia han er nemnd med dette namnet i Laberg-boki for Årdal?.Me finn også ein Nils Olsson Hovland på plassen "Granden" under garden Seim. Han er nemnd som son av Ole Svenson og vart fødd omkring 1821.I fyrste omgang ser det ut som om Ole Svendson og Marte Henriksdtr. ikkje er fødde/døypte her i Årdal eller Lærdal prestegjeld.Me finn ei Martha Henriksdtr. fødd 1769 i Kaupanger, Sogndal av foreldre Henrik Andersson og Ingeborg Tordsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lars E. Øyane

Ole Svendson Hovland i Årdal må ha høyrt til den omreisande Svends-ætti og var nok ein son av hesteskjerar Svend Svendson Skildum (1720-1809) som i mange år hadde vinteropphald på plassen Slottet under Skildeim i Luster (sjå Gards- og Ættesoga for Luster, band II, s. 849). Om somrane reiste desse folki over store deler av Vestlandet og truleg òg austafjells, og ein finn born døypte mange ulike stader. Soleis er eldste sonen til Ole Svendson og Martha Henriksdotter, Henrik Olson, døypt på Leikanger 10.7.1791, medan eldste dotteri Inga truleg er født utanfor fylket. Martha Henriksdotter kjem truleg òg annanstads ifrå.Om nokon skulle sitja inne med fleire opplysningar om denne huslyden, tek eg gjerne imot!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Eg veit ikkje om ein kan festa noko lit til Årdals-boki, eller kvar dei har kjeldene sine frå? Men dei har visst nok funne eit foreldre par til Ola Hovland.Hola under Hovland, Årdal:Svein Jonson Hovland og Gjertrud Kristoffersd. Dei skal vere gifte i 1732, eit slikt par er også nemnt i kyrkjeboki for Lærdal/Årdal.Dei hadde tre barn:Kristoffer, født 1732 Hans, født 1738 Ola, født 1755 og døydde 1845 (90 år)Ola skal visst ha vore gift tre gonger, 1. Marta Henriksd. g. 1789. 2. Anna Nilsd. Hunderi g. 1807. 3. Margrete Jørgensd. Hovland.Frå Lærdal bygdebok er Anna Nilsd. Hunderi nemnt gift med Ola Sveinson Hovland (1755- ) frå Fortun i Luster.Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Kjempekjekt å få svar så lenge etter jeg stilte spørsmålet. Dette var opplysninger jeg ikke hadde. Veldig intressant. Tusen takk, Hilsen Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Dersom det skulle vere hold i det som Årdals-boki fortel oss, så reknar eg med at Lars E. Øyane er interessert i desse folki, dersom dei verkeleg kom i frå Fortun i Luster :) Eg kan ikkje pr. i dag gå god for desse opplysningane.Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Som før nemnt reknar eg det som meir enn sannsynleg at Ole Svendson Hovland var son av hesteskjerar Svend Svendson på Skildeim i Luster, og difor er Ole Svendson og heile huslyden hans (ni born frå tre ekteskap og tre steborn) omskriven i Gards- og Ættesoga for Luster, band II (s. 849-851). Ole var f. kring kring 1763 og d. i Årdal 21.12.1844.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg holder med Lars. Ola kan neppe ha vært sønn av Svein Jonsen og Gjertrud Kristoffersdatter. Etter mine notater døde denne Svein nemlig i 1740 (begr. 22.5.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rita Grøtte

Til LarsJeg vet at de fleste hesteskjærere som regel var tatere. Er det skrevet noe i bygdeboken for Luster om Svend Svendson var tater. Jeg har ikke fått tak i B.boken for Luster ennå. Står det noe mer om slekten? Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg har fleire stader gjennom bygdebøkene for Luster teke med ein god del opplysningar om huslyden til omreisande hesteskjerar Svend Svendson (Skildum) (1720-1809), men hovudomtalen finn du i band II (1986) på sidene 849-852 (der òg heile ætti til Ole Svendson Hovland er medteke).Denne sokalla "Svendsætti" er svært talrik, og etterkomarane er i dag spreidde over heile landet, i Amerika og i alle samfunnsklassar!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane

So er endeleg den eldste dotteri til Ole Svendson dukka opp av skjulet:Inger Olsdotter, fødd kring 1789, men tydeleg ikkje døypt i Årdal (Lærdal), gifte seg (dato og stad uvisst!) med ein Lars Jacobson. Parfolket busette seg på Skarholm på Askøy ved Bergen der Lars døydde 28.4.1852, då oppgjeven til 71 år og fødd i Hadsel prestegjeld i Nordland(!). Inger døydde same staden 5.3.1875, oppgjevi fødd på Hovland i Lærdal(!) 1777. Alderen er noko overdrivi... Dei fekk minst tre born fødde på Askøy, Ole Martin (1823), Wibeche (1824) og Larselius (1827). Ole Martin var i 1865 husmann og jektelos busett på Engevik, Strudshavn på Askøy, og der budde mori òg!Eg tek gjerne imot tips om opphavet til Lars Jacobson! Det er fire stk. Lars Jacobson i Hadsel 1801, men eg mistenker denne Lars for å vera 'mobil', so det er vel neppe nokon av dei...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.