Gå til innhold
Arkivverket

[#4609] Peder Pedersen N.Odal Hedmark


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Jeg håper noen kan hjelpe meg å finne foreldrene til Peder Pedersen f 1817 Dagfinrud, Sand Nord Odal. Takknemlig for svar Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei MonaDet finnes bygdebøker/slektsbøker for Nord-Odal. Jeg har brukt de bøkene endel og funnet veldig mange opplysninger om min slekt i Nord Odal. Bøkene er sortert etter navn på gård, og Sand er vel et gårdsnavn vil jeg tro.Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Toril. Takk for tipset. Sand er et lite tettsted gården heter Dagfinrud Jeg har sett litt i bygdehistoriebok 1 Nord Odal men fant ikke Dagfinrud. Det er mulig jeg prøver å låne boka på biblioteket her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Det er etter hvert to "serier" av bygdebøker for Nord-Odal. Opprinnelig er det fem bøker som dekker hele kommunen (Birger Kirkeby). Nå arbeides det med en revidert utgave, men det er visstnok kommet bare ett bind ennå, - muligens to.Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Takk for svaret. Jeg var innom der på mandag det r kommet en ny revidert av bind 1 nå til jul. Skal ta en tur innom der ut på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Hei Mona. Jeg vet godt hvem denne Peder Pedersen født på Nordstua Dagfinrud i Nord-Odal var. Han var født 8.10.1817 av foreldre Peder Andersen (født 1794, død 1848), og Berte Larsdatter (født 1782). Foreldrene var ikke gift med hverandre. Peder giftet seg og fikk 6 barn, mens Berte hadde 2 barn før hun fikk Peder. Dette kan du lese mer om i Nord-Odal BB bind 2 (det arbeides med en ny revidert utgave av dette bindet som forhåpentligvis er ferdig i løpet av dette året). Hvis du ikke kan vente til du får tak i boka, kan du kontakte meg på "pal.evensen@compaqnet.no. Jeg har også en del av etterslekta til disse folkene.mvh Pål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.