Gå til innhold
Arkivverket

[#4635] Johan Hansen,F. ca 1816-1888 Lovise Andersdtr. Kle


Gjest Rune de Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Var på Bergen off.bibliotek i går for å lete etter Johan Hansen,F. ca 1816-1888 og Lovise Andersdtr. Klemmetsdal,f.1822-1901.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune de Lange

Her var det en glipp. Fant dem på på garden Hafskiold, Borge. Der sto det Johan Hansen Linnes, men biblioteket hadde kunn to bygdebøker i fra Lier,så jeg fant ikke Linnes, det var kommet ut 6 bøker. ER det noen som har disse tilgengelig, eller kirkebøker. Johan og lovise fikk disse barna Lene(a), Andrea, Helene, Maren, Hans, Reinhart, Ludvik, Carl, og Johanne.Min tippoldemor lena ble drept i 1909 av en sinnslidende person ved navnet Sigurd. Håper at noen der ute kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Hvis du ser på http//www.slektsbiblioteket.com deretter går du på kildehenvisninger og litt ned på siden kan du velge fylke, type kilde etc. Der er det en som har bygdebøker for Lier. Her legger folk ut sine kilder for å kunne hjelpe andre.Vennlig hilsen Christina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Syvertsen

I Liers gårdshistorie bind 3 står det under Klemmetsdal (side 250) at Lovise var gift med Johan Hansen Linnes eller Haskoll (Hafskjold). Lovises far var Anders Eriksen Bakke-Meren f.ca.1789, d.1867 g.m. Ragnhild Karine Andersdatter f.ca.1788, d.1842. Lovises søsken het: Andreas f.1812, d.1862 (g.m. Anne Marie Christoffersdatter Hellum f.1819 barn: Karoline(g.m.Nils Andreassen Hellum), Christoffer og Maren), Christian, Sven og Erik.Hilsen Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.