Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell Hamberg

[#4735] Gunerius Engebretsen, f.1850 i Hole?

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Jeg hjelper en venn med å kartlegge hans slekt og aner og i den forbindelse treffer jeg i FT 1875 for Christiania på murersvenn Gunerius Engebretsen, f.1850 i Hole. I 1875 er han gift med Janna (eller Johanne), f.1840 i Aker. Jeg er imidlertid ikke istand til å finne ham i FT1865 (heller ikke i kirkeboka for Hole). Kan noen hjelpe meg der?Når det gjelder Gunerius og hans familie i 1875 (barna er forresten ikke hans-han er Jannas ektemann nr.2) finnes de to steder i FT1875: I Krogen 9 bor Gunerius Engebretsen med kone Johanna og barna Oscar, Albert og Emilie. I Krogen 10 bor Gunerius Ingebrigtsen, kone Janna og henne barn Carl Oscar, Gustav Albert og Hulda Emilie.At det dreier seg om samme familie er åpenbart, men som sagt: Vet noen noe mer om murersvenn Gunerius Engebretsen (eller Ingebrigtsen?) f. ca. 1850 i Hole (eller deromkring)?Mvh Kjell Hamberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Et annet navn for Engebretsen/Ingebretsen er Embretsen. Det finnes Gunerius Engebretsen og Embretsen i Grue i Hedmark 1865 i riktig alder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Takk for innspill. Har det imidlertid for meg at det ikke er ham. Må trolig inn i kirkeboka for å finne giftemålet deres.Men så var det Kristiania og alle menighetene da.... Hvis vi antar at de fant bosted i nærheten av der de giftet seg (eller omvendt): Hvor i Kristiania lå Krogen (9 og 10) og hvilken menighet sognet de til da?Mvh Kjell Hamberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.