Gå til innhold
Arkivverket

[#4784] Olaus Amundsen - født 23.03.1836 OSLO


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Prøver på ny å få hjelp til å løse denne...Olaus Amundsen skal ha vært født i "Kristiania" den 23.mars 1836, men jeg kan ikke finne ham (tror jeg har sjekket alle mulige kirkebøker i Oslo, men jeg er ikke helt sikker... husker ikke hvilke jeg har sjekket heller...).Det som kunne hjelpe meg var om noen kunne finne hans ekteskap en gang mellom 1865 og 1875 et sted i Oslo med Marthe Marie Olsdatter eller hans annet eksteskap mellom 1875 og 1880 med Jakobine Andrea Jakobsen. Der står kanskje hans foreldre oppført. Han bodde mye av tiden i Østre Aker.Dette er en av de få 3.tippene jeg ikke har foreldrene til, så hvis noen kunne hjelpe meg ville det være et "gjennombrudd" for min slektsforskning!Jeg takker for all hjelp!mvh, Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Bare for ordens skyld: Antar at du har funnet ham i FT1875 for Kristiania (RHD). Der står han (regner ihvertfall med at det er ham) med kone Kane Marie (f. i Høland) og to barn?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Det er ham, ja. Jeg lurer på om "Kane Marie" er en feilskriving for "Marte Marie" eller "Kone Marie". Ingen tvil om at det er rett person i alle fall. De to bodde sammen også i 1865, men da var de ikke gift, så de må altså ha giftet seg mellom 1865-75. Men hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.