Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#4815] Kirkebok for Røyken

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Er det noen som har denne som vil hjelpe meg.30.10.1873 blir Anna Elida Hansen født i Røyken. Hun er datter av Christiane Pedersdt og Hans Olsen. Hva står det om Anna i kirkebøkene? 16.6.1897 får Anna et uekte barn. Sønnene Harry. Jeg vet ikke hvem faren er, men han vokser opp hos besteforeldrene. I ft 1900 har de en pleisønn Harry Hansen(det er det Annas sønn kalles) han er født i 1897, men er dansk. Da bor de i Drammen. Er det samme Harry? Står det noe om denne uekte sønnen i kirkeboka? Jeg vet ikke når familien flytte til Drammen.Hilsen Christina

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/90773-4815-kirkebok-for-r%C3%B8yken/
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei!Jeg finner kun følgende til spørsmål 1:Anna Elida, f. 30.10.1873, døpt 08.02.1874 i Røyken. ”Ekte”, faren er Hans Olsen Follestad, sjømann, 34 år og moren er Christiane Pedersdtr Follestad, 28 år, vigd 1872. Merknad: Foreldrene ble gifte jan. 72. Faddere: Ole Pedersen Follestad, Aron Olsen Follestad, Andreas Pedersen Follestad, Barnets Moder, Mari Hansdtr Follestad.Rundt 16.06.1897 finner jeg ingen relevante opplysninger ang. Harry i kirkebok for Røyken, så han er vel døpt et annet sted.Dette var det jeg hadde, hilsen Bjørn :-)

Gjest Christina Frøysland

Tusen takk for hjelpen. Som sagt jeg vet jo ikke når familien flytte til Drammen, men de har nok flytt allerede da. Dessuten i ft 1900 står det at Harry er født i Danmark og er dansk statsborger. Men det kan også være noe de bare sier. Det vet jeg ikke. Men når jeg vet han ikke er født i Røyken kan jeg sjekke Bragernes. Christina

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.